Saturday 19 February 2011

PRO A SECARA SENYAP DI UMP!!!

PRO ASPIRASI SECARA SENYAP DI UMP!!!
SIAPAKAH ANGGOTANYA YANG PRO KERAJAAN BIRU & HEP INI!!!!
AEDLAN AHMAD & MAHASISWA UMP!!!TOLONG AMBIL PEDULI!!!
YANG HIJAU JUGA HARAP JANGAN ADA DI UMP, TETAPI BIARKAN IDEALOGI KEKAL DIHATI!!!BUKAN UNTUK DIIMPLEMENT DI UMP!!!
KELAB KARISMA????

Hebahan ini diterima petang tadi dan hal inilah yang menyebabkan aku mengambil juga keputusan membuka UMPLEAKS

atas sumber yang dipercayai..untuk disoalsiasat dan diselidiki....terdapat calon MPP UMP yang bergerak dengan claim mereka merupakan pro aspirasi mahasiswa....


antara nama yang disebut ialah
nurul faraheen abdul latif

sazwan sahar

honeylet binti ullap

azwan affandi

ahmad faisal nawawi

muhammad adib bin nor azahar





nampaknya percaturan untuk kesatuan pro a telah diasaskan secara senyap dan memohon siasatan dilakukan...anda kene sedar mahasiswa UMP mahukan satu bentuk pemiliihan yang baik dan neutral tiada pro kepada HEP mahupun pembangkang...anda semua adalah mahasiswa dan menyuarakan untuk mahasiswa...

jangan anda harap anda akan terus selesa di UMP sebagai MPP pro aspirasi..anda tidak mewakili mahasiswa...kerana di belakang anda ada yang membantu...jika tidak...buktikan anda bukan dari mana mana puak!!!

saya memohon kalian bubarkan apa yang ada dan bertindak matang...
jangan biarkan media melabel mahasiswa UMP!!!!!

saya mahasiswa peduli!!

19 comments:

  1. Assalamualaikum saudara..satu Artikel yang berat untuk dibaca,kerana disini terdapat unsur fitnah.kenapa fitnah?kerana tidak berbukti..jika ada bukti barulah bukan fitnah.berharap saudara keluarkan bukti.

    al-Quran:
    Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

    Hadis:
    1 Abu Zhar Al-Ghiffari berkata, Rasullullah s.a.w. bersabda :"Barangsiapa menyiarkan terhadap orang muslim satu perkataan untuk memalukannya dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat" (diriwayatkan oleh Ibnu Abid Dunya)

    Diharap Saudara dapat mengeluarkan bukti kerana orang lain sedang menggunakan penulisan anda.saya pun nak sebarkan kalau betul..hehe

    ReplyDelete
  2. Datang lagi satu masalah apabila fitnah berleluasa. Cerita disebar tanpa bukti. Sedarlah UL, dengan statement cliche "atas sumber yang boleh dipercayai", apakah benar mereka ini boleh dipercayai? Atau sekadar mendengar kata-kata orang yang tahu dari kata-kata orang?

    Sudah-sudahlah memfitnah.

    ReplyDelete
  3. betol ke nie atau fitnah semata2

    ReplyDelete
  4. adoyai~~..

    siap naik sume nama..

    tolong la jangan jatuhkan sesama mahasiswa..xkira la siapa, bila bergelar mahasiswa, so bersatu as mahasiswa.

    walaupun kita x suka calon tu naik jd mpp, xpa. Once dah jd mpp/pemimpin, dia akan rasa mcm mana kena tembak n automaticly akan fight for stdnt benefits. pecaye la. (tolak tepi yg xde kesedaran)

    benda2 menjatuhkan n ade unsur2 pro a dan pro m ini tidal mustahil wujud d ump akan datang, tapi sila lah berfikir secara matang. Apa kejadahnya ada group seperti ini? kalau pro A agenda apa? kalau pro M agenda apa? Semua manusia, tahulah sama-sama kita nak fikir apa kebaikan sesama insan. Jangan risau. Puak-puak is not good. Buat masa ni pilih yang betul-betul nampak matang. Kalau mereka dah menang, kita lah yang akan support dari belakang. Tak kira kita suka atau tidak. Tapi yang itu lah seluruh warga universiti dah pilih. Redha, dan bantu bersama-sama untuk kebaikan semua. Ok?


    Kalau kita lihat pd zaman-zaman mpp tahun mak ayah kita belajar di universti, puak yang kuat berjuang semasa PRK dan menang tertinggi adalah kelab bahasa melayu, atau puak2 mengikut bangsa dan membawa kepentingan masing2. tapi itu dulu.

    Sekarang, Malaysia sudah semakin maju. keterhadapan. Pandanglah dari sudut yang nyata. konsepnya mudah; MAHASISWA. regardless kaum, agama, kita semua mahasiswa. mahasiswa ump.

    Aku lebih suka abaikan agenda pro A atau pro M ini. Sebab, dah jadi pemimpin, tahulah korang sakit pedih nak bangunkan mahasiswa untuk bersama.
    Semua adalah pro universiti. Apa yang baik untuk universiti, bangunkan. Yang tidak, kita kaji bersama. Yang kurang, kita baiki bersama. Tolonglah berfikir.

    -hafizah-

    ReplyDelete
  5. Ala.. kate xnk labeling.. ni kira labeling la ni.. ape la.. pasal ape bole kaitkan mereka ni dgn huruf P.R.O. A. hanya sbb JHEPA??? MAYBE Jhepa hanya jalan tugas dan membantu mereka selagi terdaya.. demi mahasiswa jugak.. undian tetap mahasiswa yg undi.. bukan staff pon.. kadang2 org yg cakap mende ni pon kene la pikir dulu.. ni mende2 yg mcm ni la yg wujudkan puak2 ni.. ke admin blog ni pon ade gerakan jugak??

    ReplyDelete
  6. Perhatikan Firman Allah SWT :

    “Fitnah itu lebih kejam dari pembunuhan.” (QS. Al-Baqarah : 191)

    Rasulullah SAW bersabda :
    “Tidak akan masuk Syurga orang yang suka adu domba (memfitnah).”(HR. Bukhari)

    Di dalam Al Qur’an surah Al Baqarah (2) ayat 191 tercantum kalimat “Wal fitnatu asyaddu minal qotli….” yang ertinya “Dan fitnah itu lebih sangat (dosanya) daripada pembunuhan..”. Imam Ibnu Katsir menjelaskan, bahwa Imam Abul ‘Aliyah, Mujahid, Said bin Jubair, Ikrimah, Al Hasan, Qotadah, Ad Dhohak, dan Rabi’ ibn Anas mengartikan “Fitnah” ini dengan makna “Syirik”. Jadi Syirik itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan.

    Ayat di atas menjelaskan bahaya fitnah dalam masyarakat. Antara sebabnya adalah fitnah itu boleh dibaratkan sebagai pembunuh senyap yang boleh menjadikan sesiapa sahaja mangsanya. Mangsanya pula akan tertekan dan masyarakat jadi porak peranda. Berbanding dengan membunuh, ia hanya melibatkan nyawa. Sebab itu, dalam Islam hukum merampas barang orang dan mencuri berbeza. Mencuri hukumnya lebih berat kerana ia mengambil barang orang lain secara senyap dan menyebabkan masyarakat rasa tertekan dan tidak tenteram. Walhal, merampas barang orang walaupun berdosa tetapi hukumannya adalah dengan membayar ganti rugi. Di akhirat, orang yang menabur fitnah akan diseksa kerana ia adalah dosa besar.

    ReplyDelete
  7. Bagi Muslim, perbuatan tersebut akan menghilangkan �status� sebagai Muslim. Allah turut menjelaskan betapa buruknya perbuatan mengumpat dan fitnah itu menerusi firman-Nya: ...dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah sesetengah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka makan daging saudaranya yang telah mati?...(al-Hujurat: 12) Sedangkan Islam menyuruh umatnya menutup keburukan yang dilakukan oleh saudara sesama Muslim. Bagi mereka yang menyembunyikan keburukan ini maka Allah akan sembunyikan keburukan mereka di akhirat. Ini dijelaskan menerusi sabda Rasulullah SAW.

    Dalam surah al-Hujurat ayat 6, kita diingatkan supaya berhati-hati apabila menerima berita daripada orang fasik.

    berhati-hati apabila menerima berita daripada orang kita ragui. Demikian juga apabila mendapat berita sama ada melalui khidmat pesanan suara (SMS), khabar angin, tuduhan melulu atau melalui Internet yang boleh dipertikaikan kejujurannya atau ada udang di sebalik batu, maka ini juga tergolong dalam kategori fasik.

    ReplyDelete
  8. hahaha..kelakar btul blog ni..penuh dgn unsur2 fitnah..jika benar2 ada bukti tnjukknlah..xpyah hnya cerita kata dpt sumber yg leh dipercayai..itu dpt kn ko terlalu taw nk main politik..INGATLAH..sesgghnya org2 yg menyebar fitnah maka dosanya lebih teruk drpd org2 yg mempnyai nait songsang..krna perbuatan sebar fitnah lebih keji dan hina...:)

    ReplyDelete
  9. Mohon Saudara empunya blog padam artikel ini jika anda tidak mempunyai bukti.Ingat Saudara,kita hidup bukan hanya didunia ini semata-mata.setiap kali orang mnyebarkan dakyah anda ini,anda akan mendapat share.

    ReplyDelete
  10. kami perlukan bukti yg kukuh..xkan sbb org 2 sll ke jhepa anda katakan dia org jhepa?mngkin ada urusan lain yg dia ingin lakukan..hidup sbg mahasiswa xlari dr jumpa jhepa kan?xbaik menjatuhkan org lain,utk menaikkan diri sdr..Allah 2 adil,Dia akn pilih yg terbaik utk memimpin..xperlu meraih domba macam ni..sekian maaf kalau terkasar bicara

    ReplyDelete
  11. gee..serius ke ni?..
    leh caye ke informer uolss?..

    Paranormal
    Team Gerabak Mekanikal

    ReplyDelete
  12. haha~..mcm2 hadis kuar.cm 'battle of hadis' plak.pening ak nk bce..pape pn, penulis blog ni nk populariti lbih..al-mklumla, kurg perhatian dr msyarakat kn.haha.biar la diorg b'tanding utk m'wakili sape2 pn..yg pnting secara b'ilmu..b'ckp dgn bukti n yakin.dgr n decide yg t'baek tok calon mewakili suara korg..xmcm penulis blog ni.~~.wat malu je la wei blog ni.cm da xde isu yg matang ckit..da la brat sbelah.pe nk wat.da jd anjing pro-m kot?.haha..ko nk pnjam ptptn pn kne ade cop jhepa.xkn cop pro-M kot.haha..ni sume propoganda je..baek ko g study je.der, ko msuk u pn ckup syarat je..xyah nk tabur fitnah kt org.buang mase..baek ko g blaja pandai2.laksana kn tanggungjawab ko sbg seorg mahasiswa utk b'jaya dlm pelajaran n MATANG.pas2 ikut ko la nk jd pape pn..

    ReplyDelete
  13. makin lame bce blog neh..makin aku nk gelak...der...anda nye blog neh padan kene gelakk jelah...ishh...ni ke perangaii mpp uum dulu..bt malu jek...
    last skali..muahahahahah to dis umpleaks.blogspot.com....

    ReplyDelete
  14. Janganlah kamu menjilat najis semata-mata orang mengatakan najis itu manis. Kalau jilat juga, hina sungguh kamu.

    ReplyDelete
  15. hahaha..sy ska komen2 di sini..mujur xder button like tuk komen..kalau x dah lama ada notification dayah chan like this :)
    yup..mngkin pnlis blog inginkan populariti..aiseh men..propa lbih

    ReplyDelete
  16. Ok, aq x percaya. so visitor sekalian, jngan kunjung lagi blog giler Publisiti macam ni.

    Lama-lama, blog mcam ni akan 'mati' dngn sendiri

    semakin bnyk korang komen, semakin tinggi nafsu penulis ini membuak-buak utk tulis en3 yg berPUBLISITI.

    Nama blog dh hebat.

    ReplyDelete
  17. bek ko wat citer cinta j la...

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. satu ag bro..kelab karisma 2 kelab pe? nape tlis skali under tajuk n?? cecite3...

    ReplyDelete